4 Aralık 2014 Perşembe

Başlangıç-2

Değişim  ve değişme isteği tamam, bu çoğu kişinin de yapmak istediği; özendiği… Peki nasıl olacaktı? Öyle "ben değiştim, bundan böyle farklıyım" demek değildi ki mesele. İçinde bulunduğun her türlü durumla beraber değişim gösterme süreciydi hayalde olan. Gitme fikrinden geri dönüşün özünde de bu yok muydu? İçinde bulunulan ruhsal durum aynıyken dünyanın en güzel yerine taşınsam ne olacaktı ki? 

İşte arayışın ilk adımı kendine yakın olanı keşfetme, e tabi öyle karmaşık bir durumdayken karşınıza gelen fırsatları da görme ihtimaliniz oldukça düşük oluyor. Haliyle durum bu olunca defalarca ayağınıza gelen fırsatlar birer birer red ediliyor. Hatta benim başlangıç sürecimde kendimle ilgili bu dönüşümü sağlayacağını düşündüğüm yöntemler şu an hayatımı değiştiren yöntemler hiç değildi. Bu aydınlanma meselesi karikatürlerde bakıp güldüğüm, " evet, evet içimizde.." dediğim; karşıma her gelişinde bir şekilde uzaklaştırdıklarımdı. 

Hayatın şakası yoktu. Şu an bunu anlatırken içimden çıkan enerjiyle o zaman hissettiğim arasında çok fark var. Çıkışı olmayan bir yerde görürdüm kendimi; büyük oranda hissedilen kaygılar, depresyon bağlantıları falan her bir şeyi üretmişti bünye

Artık sıkışmışlık kendini öyle bir hissettirir olmuştuki, "bu durumdan çıkmak için karşıma çıkacak her ne olursa kabulüm; yeter ki bitsin" deyiverdim bir gün. Çünkü hayatı seven, onu dolu dolu yaşayan, her anından keyif alan "ben"e bir şey olmuş, mutluluğu unutmuştu. Elinde olanları bile göremeyen bir "ben" vardı karşımda. 

O günün sabahı mucize hayat buldu. Daha önceden bilmediğim bir deneyimle bütünleştim. Geçmiş yaşam terapisi (regresyon). Geliştirilen bu yöntemle, hayatta tıkanmış, sürekli aynı biçimde sıkışan duygular, davranışlar değiştirilip, dönüştürülebiliyor. 

Elbet bu da hayatın seçimlerinden sadece biri. Dünya üzerinde kendini arayış yolculuğunda uygulanan sayısız yöntemden sadece biri. Ruhsal anlamda gelişime yönelik her türlü yöntem aslen kişinin kendisi tarafından seçiliyor. Bugün bana iyi gelen değil, kendi ruhunun seçimini takip etmen bu nedenle önem kazanıyor. 

Regresyon Terapisi bana senelerdir üzerinde kafa yorduğum bir gerçekliği göstermesi açısından ruhuma dokundu. 

Ben gerçekte kimim?

İşin inanılmaz olan yanı da bu zaten. Geçmiş dönem ve o dönemde yaşananların hissettirdikleri. Regresyon terapisi ilk bana teklif edildiğinde başka gerçeklerin varlığını öğrenmem gereken bir sürecin başlangıcındaydım. Oldum olası merakla cesaret arasında gidip gelen kimliğim bu kez de sıra dışı olandan yana şansını denemeye karar verdi. Ve bana yapılan teklifi hiç düşünmeden kabul ediverdim.

İlk terapi de yaşadıklarım bana film izliyormuşum izlenimi verdi. Bir filmin baş kahramanı oluvermiştim. Belki de hiç inanmadığım bedende yer alan enerjinin aslında ne kadar gerçek olduğunu keşfediverdim daha ilk seansta.  Terapinin başladığı ilk gün yapılan enerji temizliği, hafif bir rüzgarın teninizde bıraktığı üşüme hissiyle hemen hemen aynı bana göre. Yaşadıklarım ve yaptıklarım arasında gerçekte olan bağlantıları görmeye başladığım anda inanılmaz rahatlamaya başladığımı da hissediyordum. Neyi neden yaptığını fark etmek, gerçekte olanın ne olduğunu görmek dışarıdan yapılabilecek bir şey değil.

Ben yaşayacağım deneyimin sonrasında böylesi bir rahatlama hissedeceğimi hiç düşünmemiş, ihtimal dahi vermemiştim. Regresyonun bana yaşattığı deneyimin ardından yaşadıklarım, terapide karşılaştıklarımdan daha da şaşırtıcıydı. Bir anda ulaşılan rahatlama durumu... İşte bu deneyimlenmeden asla inanmayacağım bir şeydi. Sürekli yaşantımda karşılaştığım; endişe, gerginlik, herkese ve her şeye karşı hissedilen tepkiler, uykusuzluk, uyumsuzluk, sürekli kötü bir şeyler daha olacak hislerinin bir anda ortadan kalkışı.

Terapinin işe yaradığını fiziksel olarak görmek de mümkündü. Ruhun tedavi edilmesi, bedeniyle uyumunu da sağlıyor gibiydi. Yenilenmişlik hissi ise baktığında çevrende gördüğün ya da daha önce bakıp da göremediğin güzelliklerin görünmesini ifade ediyordu benim için. Aylardır gittiğim bahçede defalarca içtiğim kahvenin o yakıcı ama aynı zamanda leziz sertliğinin ilk defa damağımda bıraktığı tadın farkına varmak. Yine aynı bahçede aylardır duran rengarenk çiçeklerin aslında hiç farkında olmadığımı görüp şaşırmam da aynı yenilenme hissinin eseriydi.


Terapinin ardından eve döndüğümde ise fark ettim ki ben evime hiç bu kadar mutlu girmemiştim. Sebepler ardı ardına beynimin içinde çözülüyordu. Ben hissediyor ama farkındalıklarını anlayamıyordum. Kendimi düşündüğümde hayatta o kadar farklı zorlukların altında kalakalmıştım ki, bir şeylerin düzgün ilerlemesi benim açımdan çok kabul edilesi bir durum değil. Aslında hayatın içerisinde böylesi rahatlıklar arasında kalabilmek çok da olası değil. Benim başlangıcım dediğim için anlatmak istedim sana. Kendimi arayışın ilk deneyimi benim için Regresyon Terapisiydi

Ve devam eden süreç hızla gelişti, beni daha farklı deneyimlerle buluşturdu. Onları da önümüzdeki günlerde anlatmaya devam edeceğim

Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Bizim İçin Çok Değerli..

SYMRNAİZ BÜTÜN HAKLARI SAKLIDIR. ©2014

TASARIM-GULTASARİM