13 Nisan 2015 Pazartesi

Kendinden başlayan ilerleyiş hızla devam ediyor…

Hayatın her geçen gün önüme çıkarttığı beni bulunduğum noktadan bir adım ötesine taşıyan yepyeni olasılıklarına açığım. Bu sonsuzluk alanındaki eklemlenen her yeni bilgi, bir diğerinin açtığı yolu daha kolaylaştırarak geçişleri yumuşatıyor. Geçişler derken değişimin geçişleri elbette. Aklımda yokken bir anda içime düşüveren bir deneyimle tanıştım hafta sonu. Evet, evet yine eğitimdeydim. Bu kez uzaktan bakıp, acaba bu nasıl bir süreç? sorgusunda durduğum bir alana adım atmaya karar verdim. “Yaşam Koçluğu”...

Bir buçuk yılı aşkın bir süredir devam eden kendime dönüşün, bir başka ayağı aslında bana göre. Regresyon, Access Consciouness, Nefes terapisi, YOGA, EFT’nin yanında farklı bir disiplini daha hayatıma davet ediyorum bugünlerde. Bu kararı vermem biraz zaman aldı; önceleri “tamam gidiyorum” dedim sonra vazgeçtim. Uzunca bir zaman da düşünmüyordum bu eğitimi açıkçası. Sonra sorduğum tek bir soruyla bir kapı açıldı; kendiliğinden oluşana saygım sonsuz... Alıp kabul ettim, beni taşıyacağı noktayı da merak ederek.  

Başladığım eğitim, Derin Performans’ta BurakFidaner’le DERİN KOÇLUK-NLP PRACTTIONER Eğitimi...

Daha ilk günden yarattığı farkındalıklarla yol almaya başladım. Bu konuda deneyimlerin kişinin kendisiyle, yaşantısı ve talep ettikleriyle bağlantılı olduğundan başlayarak koçluk disiplini içerisinde nerede olduğumu deneyimlemenin neşesindeydim 2 gün boyunca. Bana yansıttıkları anlamında ise öncelikle kişisel farkındalık, sonra da bir başkasına bu katkıyı sunmada izlenecek olanın öğrenilmesi ön plana çıkıyor.

Zaman zaman yukarı çıkan enerji çıtası; öğrenilen farklı uygulama ve tekniklerle bilinçaltının sırlarla dolu alanlarına da kapı açıyor. Bir an durdurduğun yerde kendini sorularla buluyor, onların yönüyle odağın değişimlerine tanıklık ediyorsun. Sonra bir an geliyor sorunun anlamında kaybolan zihinin yoldan çekilmesiyle, bilinçaltına götürülen pek çok duygu hoooop ortaya çıkıveriyor. Artık kendin bile durduğun o alanda değilsin... Daha önce Access’in soru dinamikleri enerjisiyle tanışmış biri olarak sorunun gücüne güvenirim... Soruların dünyasını seviyorum... Kaldı ki daha ilk aşamadayım, aldığım eğitimin bir diğer yönü NLP. Onun da kabul gören yapısını algıladıkça hayatıma açacaklarını merakla bekliyorum.

Aldığım ilk bilgiler doğrultusunda koçluğun daha farklı boyutlarına doğru yöneldiğimi belirtmeliyim. Bir disiplin olarak koçluk kişinin hayatının önemli bir parçası, onu bir adım öteye taşıyanı olabilir. Derin koçluk eğitimi 2 hafta sonu daha devam edecek. Sonra sınav süreci. Beni bekleyenlerin heyecanı elbette var. Önemli olan neşeyle gelen farkındalığın ileride sunacağı karşılıklı katkıları da alıp kabul etmek...


Her zaman vurguladığım gibi enteresan bakış açımla, kişisel alanlarımız çok değerli. Onların üzerinde inşa ettiğimiz her yapı da. Gün gelip bugüne kadar var olandan vazgeçilebileceği gibi, onun üzerinde küçük oynayışlarla bu yapı yeniden düzenlenebilir. Hayatın sizin için getirdiği fırsatları değerlendirmek de bir seçim…

Fotoğraf: Ufuk Tozelik

Share

28 yorum:

  1. başarılar dileriz ;)

    YanıtlaSil
  2. Başarılar dilerim.. Kendimi martının yerine koymak istedim bir an..:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) sevgiler… Martıya gelince beni de çok etkiledi bugün ;)

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir eğitim alıyorsunuz. Umarım başarınız daim olur.

    YanıtlaSil
  4. Kolay gelsin her şey istediğin güzellikte devam etsin

    YanıtlaSil
  5. başarılar dilerim sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  6. Başarılar dilerim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir yolda devam eden düşünceleriniz daim olsun. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  8. Farkındalık çalışmaları her zaman çok ilgimi çekmiştir.. Yolunuz açık olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Yazını okuyunca ben de merak ettim bu yeni eğitiminizi. Kendine dönüş, dile kolay ama gerçekleştirmesi aslında ne kadar zor bir kavram. Benim için şimdilik uzak mesela...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yerden başlayınca devamı da kendiliğinden geliyor, zorlamadan her şeyle uyum sağlamak. Öyle anlatılan, abartılan gibi değil de kendince yol almak benimkisi :) Ben de hiç beklemediğim bir anda daldım buralara. Keyifli, sakin, kendince :)

      Sil
  10. cok ilgimi çeken bir konu ama işten güçten hiç kendime vakit ayıramıyorum arada gelip sizden okuyorum ..azcıkda olsa bilgileniyorum tesekkurler handecim bu arada özlemişim sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özledim :) Ben teşekkür ederim… Kolaylıklar diliyorum...

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Çok güzel gidiyor, biraz yoğunlaştı. Farklı çalışmalar eklendi. Her birini en kısa zamanda sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Şu sıralar hiç ilgilenemedim blogla...

      Sil
  12. Yolunuz açık olsun, başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  13. Doğru insanlarla çalışmak çok önemli. Umarım memnunsunuzdur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu alanda oldukça başarılı isimlerle çalıştığımı düşünüyorum. Kesinlikle çok memnunum… Sevgiler...

      Sil

Yorumlarınız Bizim İçin Çok Değerli..

SYMRNAİZ BÜTÜN HAKLARI SAKLIDIR. ©2014

TASARIM-GULTASARİM