20 Aralık 2014 Cumartesi

Haklıyımmm anlıyor musun haklıyım beeen!!!

Kendini haklı çıkartma kaygısı, ben bunu kaygı olarak tanımlıyorum. Haklı olduğunu ispat etmek adına pek çok harcanan mevcut..

Biyolojik olarak nesilden nesile de geçtiğini düşünüyorum açıkçası. Biyolog değilim ama benzer davranışları gördükçe bu insan davranışlarının da bir sonraki nesle aktarıldığını düşünmeye başladım. Geçtiğimiz gün okuduğum bir dergide bunun üzerine de yürütülen araştırmaların da olduğunu öğrenince sevindim doğrusu.

Dönelim biz konumuza “haklı olma kaygısı”na...

Genç-yaşlı, kadın-erkek, zengin-fakir toplumda yaşayan herkesin sahip olduğu bu kaygı; aynı zamanda kanıtları ve onların beraberinde getirdiği yargıları da bünyesinde barındıran derin bir kuyu.

Dibi var mı bilen yok zira haklı haksız kavgasını bugüne kadar kazanan da yok. Haliyle durum böyle olunca ver elini karmaşa.

Açığa çıkan enerjiye bakalım; içerisinde sevgi olmayan her türlü direnç duygusu...

Peki bu insana ne yapar? Ne yapmaz ki...

Bedensel olarak sahip olduğunuz enerjinin  tükendiğini hissettirir en başta. “Ben haklıyım” dürtüsü gerçek farkındalıklarının da önüne geçebilir. Algılaman gerekenin çok azına ulaşabilirsin o da içinde var olan yargı enerjisinin ağrılıyla iyice daraltıp, sınırlandırır seni...

“E her yerde bu ne yapacağız?” dediğini duyuyorum. Kendince yöntemler geliştirmeye yönel. Kendini haklı konuma getirmeye çalıştığın bir ortamda hissettiğinde ya da haksızlığa uğradığını düşündüğünde hemen dışarıdan bak olaya.

Kısa süreli bile olsa izin ver bedenine, ruhuna sor bakalım gerçekten olayın içinde misin? Yoksa genelin yarattığı bir haklı haksız kaosunun ortasında mı? İçinde olmayı seçiyor musun? Yoksa seninle değil mi zaten?

Ve kendi bulduğun yöntemlerle bulunduğun ortamda yaşadığın kanıtlama kaygısını uzaklaştır hemen kendinden. Bu gündelik yaşamımızda karşılaştığımız insan davranışları bağlamındaki haklı haksız tartışmasına benim bakış açımla yorumum.

Geneli ilgilendiren haklı haksız durumunun da bu sayede çözülebileceğine inananlardanım ben... Belki çok hayalperest bir yaklaşım; olsun hayaller sana özeldir belki benim bu hayalim herkese dokunacak....








Share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız Bizim İçin Çok Değerli..

SYMRNAİZ BÜTÜN HAKLARI SAKLIDIR. ©2014

TASARIM-GULTASARİM